O metropola este un sistem. Pentru ca acesta sa functioneze este nevoie de viziune de ansamblu si de atentie la detalii. Este foarte important pozitionarea parcului, modului in care se intersecteaza strazile, amplasarea scolii, spitalului etc.

Programul incepe cu un exercitiu care se concentreaza asupra identificarii detaliilor si imbunatirii deductiilor logice. Dupa aceasta etapa, se trece la conceperea unei metropole, o macheta care va tine cont de anumite reguli si care va fi realizata sub indrumarea unui arhitect.

Ce se intampla in „Metropola“?

Prima etapa provoaca echipa: indentificati cat mai multe elemente din poza „Metropolei“, redata printr-o plansa de lucru.

Pentru ca… „Metropola“ de pe plansa are in total 48 de ele­mente unice. Pe plansa se regasesc 48 de cuburi care acopera aceste elemente. Prin deductie, lucru in echipa, intrebari, colec­tare si analiza de informatii, trebuie sa aflati cat mai multe elemente. Vor exista 4 runde, timp in care echipa poate intoarce maximum 32 de cuburi, daca trece de provocarile din fiecare runda. Odata descoperite elementele din „Metropola“, acestea se vor transforma in reguli de urbanism, reguli ce trebuie luate in considerare in constructia machetei.

Provocarea: Macheta viitoarei metropole va fi realizata de catre mai multe echipe ce pot comunica intre ele doar in anumite momente. Etapele pentru conceperea machetei sunt: brain­storming, validarea viziunii finale, timp de lucru, inaugurare.

Pe parcursul programului, participantii vor fi asistati de catre un arhitect care ii va provoca sa gandeasca intreaga „Metropola“ precum un sistem.

 

Rezultatul final:

  • Constientizarea importantei contributiei individuale la rezultatul final;
  • Motivarea echipei prin realizarea unei provocari care pare imposibila in conditiile date;
  • Dezvoltarea comunicarii in scop bine precizat cu propriii coechipieri, dar si cu celelalte echipe;
  • Perfectionarea tehnicilor de negociere, managementul conflictului si al stresului, leadership;
  • Consolidarea spiritului de echipa.